Rijden, rijden en nog eens rijden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mo - WaarBenJij.nu Rijden, rijden en nog eens rijden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mo - WaarBenJij.nu

Rijden, rijden en nog eens rijden

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mo

05 December 2007 | Australië, Sydney

De afgelopen dagen hebben we aardig wat kilometers afgelegd met onze campervan... Het was heerlijk om een beetje rond te cruisen, alles op ons gemak. Elke ochtend op tijd opstaan, ontbijten en off we go! Na Airlie Beach zijn we naar Rockhampton gereden (ongeveer 500 km). Lijkt niet echt veel, maar de snelwegen zijn behoorlijk anders dan in Nederland.

Meestal is er maar 1 rijbaan, en de maximum snelheid is honderd. De snelweg gaat dwars door dorpjes en dan mag dus maar 60 km/u. Ons maakt het niet echt uit want je hebt geen last van files, hoogtens af en toe roadwork. En dat is wel grappig want dan staat er een lollipop-man met een bordje in z'n hand: STOP. En dat doet hij dus de hele dag in de zon. Na hoogstens een kwartier kan je rustig weer verder rijden.

Onderweg kom je heel veel dode skippy's tegen, prachtige landschappen zoals suger cane (rietsuiker) velden, bananen en mango bomen, grasland met bomen en verschillende soorten bossen.

Tussen de middag stoppen we voor een lunch en strekken de benen even. Gelukkig is de cabin van de camper voorzien van airco!!

Gisteren zijn we net voor Rockhampton gestopt voor de Capricorn caves en hebben door een tour door de grotten gedaan. Erg mooi en leuk, we mochten zelfs nog een stukje zigzaggen door een hele smalle tunnel met een kaars.

Na de tour zijn we door gereden naar Rockhampton om een camping te zoeken. Zodra we op de camping zijn pakken we de stoelen en drinken een biertje... Zo lekker naar een dag rijden. We waren versleten en zijn om 10 uur al gaan slapen.

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken om naar Hervey Bay te rijden. In Gladstone zouden we Niamh (iers meisje dat we in Airlie Beach hebben ontmoet) oppikken. Onderweg belde ze naar ons dat ze naar het ziekenhuis ging want ze had heel erg last van Bed Bugs. Dit zijn beestjes die in bedden gaan zitten, je bijten en je hele rare pijnlijke uitslag van krijgt. Na een half uurtje kregen we op nieuw een telefoontje dat ze niet met ons mee kon naar Hervey Bay omdat ze geen Bed Bugs had maar een infectie :(. Dat is heel erg jammer maar we zien haar waarschijnlijk over een paar dagen weer.

Op weg naar Hervey Bay hebben we nog een stukje touristische route genomen, erg mooi en relaxt rijden. Eenmaal in Hervey Bay aangekomen eerst een duik in het zwembad genomen. Daarna hadden we om 3 uur een meeting over onze 3 days/2 nights Fraser Island 4 Wheel Self Drive tour. We gaan dus met totaal 11 mensen in een 4 wheel drive het eiland verkennen. We gaan op het strand slapen, zelf eten koken en een hoop lol hebben.

De groep is tot nu toe erg leuk, net met elkaar gegeten bij de mexicaan en straks nog even borrelen in de bar. Maar eerst moest er nog even voor 11 mensen boodschappen worden gedaan bij de supermarkt, gelukkig ging dit erg soepel :).

Morgen om kwart voor 7 vertrekken we dus naar het grootste zandeiland te wereld, met de gevaarlijkste zee (tiger sharks, jellyfish en ripcurls!).

It's gonna be GREAT :)

• 05 December 2007 - 15:16

Eefie:

Hey Ladies

Wat hebben jullie toch ook een rot leven he.. :)

Liefs Eveline xx

• 05 December 2007 - 21:30

Marielle:

helemaal tof wat jullie allemaal doen,ben echt jaloers.wat een mazzel dat je een leuke groep heb getroffen.is wel fijn om dat te hebben als je een paar dagen met elkaar moet optrekken.
    morgen gaat mijn mannetje proefdraaien,ben blij dat hij nou thuis is tot en met a.s. maandagochtend.duimen voor hem hoor(als je de tijd kan vinden tussen de jellyfish)liever jij als ik.
    verder kan ik jullie meiden melden dat het nog steeds k..weer is hier in NL dus dat is dubbel de fun voor jullie.we missen je fonzie en tellen iedere dag af tot dat je weer thuis bent.nou verder weinig meer te melden dus we mailen later wel weer.doe de groeten aan de skippy's en enjoy your stay.
    mzzl

• 05 December 2007 - 21:32

Marielle:

p.s. we wensen jullie een fijne sinterklaas avond en hopen dat er nog wat leuks in jullie schoen zat hihihihi

• 06 December 2007 - 14:05

Chi:

Hey Ladies....
    Klinkt allemaal wel geweldig zeg! Even een kort mailtje vanuit regenachtig Bima. Ik ben alvast aan het inventariseren of er mensen zijn die skiles willen voor het Skiweekend. Zoja, laat het me even weten, dan zet ik jullie er bij. (Yvonne gevorderd en Monique beginnend) Yvonne ga je boarden of ski'en?

Have fun en ik hoor het wel even!
    Chi

• 06 December 2007 - 15:21

Barry:

KLinkt allemaal erg goed ladies!
    Take care!
    CU in feb

• 06 December 2007 - 17:31

Aletta:

Hé meiden,
    Erg leuk om jullie verslagen te lezen.
    Ik zou wel om een hoekje willen kijken.

Ik blijf jullie volgen....
    groetjes Aletta

• 07 December 2007 - 14:00

Tamara & Anja:

Hoi Fonz en Mo,

Hoe gaat het daar, volgens de verhalen wel goed geloof ik. Heel veel plezier nog en dat we nog maar heel veel verhalen mogen lezen. En foto's mogen zien.

XXX :-)

• 08 December 2007 - 17:59

Nienke:

Hee dames,
    Dat gaat nog steeds lekker daar! Lijkt me heel cool Fraser island! Geniet!! Hier nog steeds regen regen regen.. Prijs je gelukkig dat je je aan de andere kant van dit aardbolletje bevindt..
    xx

• 09 December 2007 - 13:09

Harry En Huberdina:

Hoi meisjes. Hebben jullie geen last van het slechte weer. Hier regent het nu ook niet meer.Als wij alles goed lezen genieten jullie wel. We volgen jullie iedere dag Nog een paar nachtjes dan is het weer voorbij dus geniet nog maar even groetjes Harry en Huberdina

• 10 December 2007 - 19:16

Marielle:

hey ladies,hoe is het nu met jullie.
    ga me bijna zorgen maken om jullie want we hebben al ff niks meer gehoord(lees:gelezen).
    komt dat door alle biertjes die jullie nuttigen???
    ben benieuwd naar jullie laatste avonturen.
    yvon..je zal het van dre wel gehoord hebben...died heeft de baan niet gekregen en heeft er goed de balen van.
    hier komt langzaam de kerst sfeer in huis en ik hoop op een witte kerst(yeah right)haha.
    nou als jullie weer in de gelegeheid zijn dan moeten jullie maar weer ff wat schrijven.
    veel plezier verder en tot schrijfs.
    mzzl

• 10 December 2007 - 21:32

TonTon:

Heej heej

Zijn jullie Rex Hunt al tegen gekomen op zee ? ;)

Greetz Anton

PS. Yvonne; smeer ma ook eens zoon site aan voordat ze op vakantie gaat ;)

• 11 December 2007 - 16:10

Roos:

Hey Mo!

Wat hebben jullie het verschrikkelijk daar zeg! Ik zou voor geen goud met jullie willen ruilen... ;)

Nee echt super tof!! Ik lees die verhalen maar wat graag van jullie. Ben juist stik jarloers!!

Tot over een paar weekies en genietse nog!

Enne met voetballen heb je nog niets gemist hoor.. bijna elke wedstrijd die jij niet heb mee kunnen maken is afgelast, dus die moeten allemaal nog gespeeld worden... haha

Dikke knuffel
    Roos