2 girls from neverneverland skydiving!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Mo - WaarBenJij.nu 2 girls from neverneverland skydiving!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Mo - WaarBenJij.nu

2 girls from neverneverland skydiving!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mo

03 December 2007 | Australië, Airlie Beach

Woehoe.......... fantastisch!
Skydiving boven de Whitsundays Islands is echt geweldig. Mo heeft in Nieuw Zeeland al eens uit een vliegtuig gesprongen maar hier is het toch net iets mooier.... Overal waar je kijkt eilanden met prachtige stranden, super blauw water en het reef (koraal). Het duurde een minuut of 20 voor dat we op 14.000 feet (circ 3.5 km hoog) waren. Het was geweldig om het uitzicht te bekijken. Toen we eenmaal op 14.000 feet aan waren gekomen mocht Fonzie, met Stevo op haar rug, als eerste de sprong maken. En daarna was het Mo samen met haar jumpmaster Wazza die de free-fall ging beleven. Na een vrije val van ongeveer 1 minuut ging de parachute open en was er voldoende tijd om nog eens van al dat moois te genieten. Het is onmogelijk om uit te leggen hoe het voelt als je door de lucht heen valt, aan de parachute hangt en dan weer op de grond staat!!

Maar voor dat we konden gaan Skydiven moesten we eerst nog een probleempje oplossen.. de camper. Nadat we terug naar het hostel zijn gegaan, zijn we Cairns in gegaan. Gelukkig konden we bij de geldautomaat genoeg geld pinnen om de camper te betalen. Dat was wel even een opluchting. We zijn gelijk terug gegaan naar Apollo rentals om de camper op te halen.

We hadden onze camper al buiten zien staan... dachten we. Want toen we de sleutel kregen en onze camper kregen aangewezen, bleek het een gloednieuwe camper te zijn!! En erg groot, haha :). Dus waarschijnlijk is er een foutje gemaakt. We hadden nl. een camper van 2 tot 4 jaar oud gereserveerd.

Mo zou naar het hostel rijden, wel weer even wennen om links te rijden, met links te schakelen en je knipperlicht aan te doen in plaats van je ruitenwissers. Maar het wendde erg snel!! Na in het hostel ff in het zwembad hebben afgekoeld de spullen snel in de camper gegooid en off we go! Na twee en een half uur zijn we gestopt in Cardwell.

De volgende morgen weer vroeg op om de resterende kilometers af te leggen naar Airlie Beach.

Tussen de middag zijn we in parkje gestopt met een barbeque. De barbeque aangedaan en de hamburgers gebakken, dat is nog eens een heerlijke lunch. Na helemaal uitgerust te zijn verder gereden naar Airlie Beach... Eenmaal op de camping aangekomen was het tijd voor een heerlijk koud biertje!!

Heerlijk op de camping met een biertje en tropische vogels om ons heen hadden we al gauw contact met onze ierse buurvrouw Niamh. De ieren lusten ook wel een biertje dus al gauw was het een gezellige boel, maar er moet ook gegeten worden. Laat er nou net een BBQ voor onze camper staan :). Lekker aardappeltjes, Skippy (ja echte kangaroe biefstuk) en salade gegeten met z'n drietjes.

Na het eten was het tijd om de mannen te bellen... Helaas moesten we erg lang wachten voor dat er een telefoon vrij was... en wat doe je dan... Juist je maakt het gezellig met een paar biertjes een Duister, een Ierse en twee Dutchies.

Na de mannen gerustgesteld te hebben dat we het goed naar ons zin hebben maar echt wel over 4 weken naar huis komen zijn we gaan slapen.... want de volgende morgen werden we om 8 uur opgehaald voor onze Skydive!!

• 03 December 2007 - 08:35

Died:

hey dames,
    zo te zien was het skydiven dus erg cool.
    en bbq-en en biertjes drinken........ach als het hier nu eens ophield met regenen (#$*grr) haha
    nou geniet er maar van hoor, ik kijk al uit naar jullie volgend verhaal.
    "live live to the max"

tot snel
    groeten
    Died

• 03 December 2007 - 09:52

Frank & George:

Hey dames,

Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben! :D Jullie hebben al best veel ondernemen in de korte dat jullie er zijn, bezige bijtjes hoor ;)

Afgelopen weekend met de collega's naar Center Parcs geweest en daar hadden ze ook Australisch bier! Foster's heette het geloof ik.

Nou veel plezier verder en ik blijf jullie leuke berichtjes lezen. Nu weer snel aan 't werk!

Groetjes Frank & George

P.s. ik heb je MSN bericht gelezen Mo maar om 06:15 NL tijd was ik nog net niet wakker ;-)

• 03 December 2007 - 11:20

Elena:

Hey meiden,
    klinkt niet slecht en de foto's het ziet er ook zeker niet vervelend uit. Geniet er maar van :) !!! Het is echt ontzettend leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen down under.
    Liefs Elena

• 03 December 2007 - 15:52

Marielle:

hey ladies,
    goed om te zien dat jullie het zo top hebben.willen jullie beetje bij beetje het zonnetje inpakken en meenemen want het wordt er hier niet beter op met het weer en zou graag met jullie ruilen.ik heb ook liever flip flops dan moonboots:)
    geintje.kan niet wachten om jullie volgende belevenis te lezen.hier gaat het gewone leven gewoon weer verder en gaan we morgen weer aan het werk.jakkie bah.als het jullie gaat lukken mogen jullie donderdag en/of vrijdag duimen voor mijn mannetje.hopelijk komt hij nu snel naar huis,maar dat wordt dan pas bekend waarschijnlijk.jullie horen dan wel of het duimen heeft gewerkt en dan mogen jullie er twee op hem nemen:) :):)
    alsof jullie dat nu al niet doen(en groot gelijk heb je)
    nou ik ga nu weer verder met mijn ding en lees hopelijk snel weer van jullie avonturen.
    greetz en mzzl.marielle

• 04 December 2007 - 12:25

Jammy:

hoi ladies

super, dat jullie het zo naar je zin hebben.
    'k hou oma op de hoogte, maar vertel alles achteraf...anders slaapt ze geen nacht meer;
    duiken springen...ze vindt het allemaal maar eng.

knuf, joke

• 04 December 2007 - 15:57

Wil En Linda:

hoi meiden, jullie eerste week is omgevlogen als ik het allemaal lees.
    heerlijk dat jullie zo genieten.nog veel plezier en geniet ervan !
    groetjes wil en linda

• 04 December 2007 - 21:33

Karin:

hey dames down under.

Gaaf te lezen dat jullie zoveel spannende dingen doen. Ik ben niet jaloers hoor want ik ben veel te bang om die dingen te doen.Ik vind het super van jullie beiden. Geniet er van en ik volg jullie hoor!!!!

liefs Karin Vervat

• 18 December 2007 - 16:34

Margreeth Smits:

Hello girls,
    Geweldig om te lezen wat jullie ondernemen.Wij drinken hier wel een biertje bij minus 2 graden Celcius. Liefs Margreeth.