Great Ocean Road en Adelaide - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Mo - WaarBenJij.nu Great Ocean Road en Adelaide - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Mo - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road en Adelaide

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mo

23 December 2007 | Australië, Alice Springs

Nadat we zijn teruggekomen uit Launcheston hebben we de camper opgehaald in Melbourne waar we deze een paar dagen eerder hebben achtergelaten. De campingbeheerder heeft er goed op gepast :P

We zijn direct het drukke Melbourne ontvlucht en op weg gegaan naar The Great Ocean Road. We eten nog even wat bij de Mac voordat we weer kilometers gaan vreten, want ja die helpen niet echt tegen de honger :P.

We besluiten dat ons doel voor de nacht Lorne is, een plaatsje dat bekend staat om zijn erskine falls. De watervallen willen we morgenochten kaan bekijken. Eerst stoppen we in torquai, het begin van de Great Ocean Road, hier hebben ze verschrikkelijk veel surf winkels en meg outlet stores...

We komen niet verder dan een winkel of 4 dan zijn we al zoveel lichter dat we besluiten maar verder te gaan :P

Aangekomen in Lorne worden we helaas aangevallen door de vliegen en een lekker biertje drinken is een stuk minder relaxed dat het zou moeten zijn. We eten daarom in de Campkitchen. We worden nog wel door 3 australische buurmannen uit het naburige dorp gevraag of wij hun BBQ misschien willen gebruiken, maar de Campkitchen beschikt over een hele grote TV en dat trekt ons meer.

Nadat we de buurmannen belooft hebben later op de avond nog een biertje te komen halen vertrekken we voor heerlijke kangaroebiefstuk, maiskolf en salade...

het voordeel van vliegen is dat ze na zonsondergang slapen, dus bij het vallen van het duister en na het voltooien van de (opgespaarde) vaat... een kletspraatje maken bij de buurmannen.

We leren een hoop over Australie en de plaatsen die we nog gaan zien.

De volgende morgen gaat de reis eerst naar de watervallen, vervolgens naar terry's lookout. Hier heb je een mooi uitzicht over de ocean en de bijzondere kustlijn die The Great Ocean Road zo mooi maakt.

We besluiten om vandaag helemaal door te rijden naar Port Cambel, dit is eigenlijk het einde van de Great Ocean Road. We zien vandaag een aantal leuke plaatsen en kunnen heel wat mooie foto's maken.

aangekomen bij de twaalf Apostelen wil het zonnetje helaas niet echt meewerken, we kunnen alleen zonloze foto's maken.

Omdat we in Port Cambel op de camping staan besluiten

• 23 December 2007 - 11:00

Wil En Linda:

hoi meiden, we hadden wat leesachterstand, maar dat hebben we net even ingehaald.
    wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken! volgens ons had je nog een keer 4 weken kunnen vullen zonder je te vervelen. lig je eindelijk een keer met je billen in de zon met kerst en dan kun je in ons kikkerlandje schaatsen :) moeilijke keus, als je dat van tevoren had geweten!
    geniet nog even van jullie laatste week
    hou alles heel. Yvon, op voorhand dikke kus van oma (halen we nog wel terug) en voor jullie allebei fijne kerst down-under!! liefs wil en linda

• 24 December 2007 - 10:27

Marielle:

met spanning kijk ik uit naar jullie nieuwe avonturen en kan ik niet wachten om te lezen wat jullie nu weer hebben meegemaakt.
    ik ben zo blij voor jullie.
    maar ik moet bekennen dat ik ook wel weer blij ben als jullie weer veilig in het het koude kikkerland zijn.
    maarre..... wat besluiten jullie dan in Port Cambel??????
    het verhaaltje wordt op deze manier wel heel erg spannend gemaakt.
    vertel vertel....desnoods leggen we er geld biijjjj!!!!!!
    hahaha
    morgen is het eerste kerstdag en ik wens dan ook een hele fijne kerst toe al zullen jullie het anders ervaren dan wij.
    Fonz.....vond het helemaal tof om je ff te horen.
    nou ik hou mijn verhaal nu maar kort en hoop voor jullie terugkomst nog een verhaal te lezen en anders hoor ik ze wel live.
    nog een hele fijne laatste week en tot zondag.
    mzzl marielle

• 24 December 2007 - 14:26

Margreeth:

Super Kerstdagen gewenst. Margreeth

• 24 December 2007 - 16:23

Huberdina:

wij wensen julie fijne kerstdagen in de zomer is wel een beetje raar of niet. hier is het schaatsen al weer voorbij.ik ben toch wel blij als het zondag is Yvonne en je weer heelhuids thuis bent.nog een fijne week nou ja week een paar dagen groetjes van harry en liefs van mij

• 26 December 2007 - 16:18

Jessica:

Hey!! Die road nou die is echt great he! Dik genieten daar, ook koala's gezien?? Geniet van je laatste weekje! Tot gauw weer. XXX