Kilometervreters!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mo - WaarBenJij.nu Kilometervreters!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mo - WaarBenJij.nu

Kilometervreters!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mo

12 December 2007 | Australië, Melbourne

Omdat we een aantal dagen zonder internet hebben gezeten, nu 2 verhaaltjes tergelijk. Als je onze avonturen op het prachtige Fraser Island wilt lezen --> ZAND!!

Na Fraser Island zijn we met de camper op weg gegaan naar de Gold Coast. Surfers Paradise is daar een onderdeel van. Na een hele lange dag in de camper, zijn we op een camping 4 km buiten surfers Paradise beland. Het idee was om te gaan eten bij het Hardrock Cafe, maar helaas waren we allebei zo moe en was de Mac aan de overkant van de straat... We zijn dus lekker gaan Mac-en.

Vroeg naar bed dus de volgende morgen er vroeg weer uit om zoveel mogelijk kilometers richting Melbourne te maken. Door allerlei bergpassen komen we niet verder dan ca 500 km, we overnachten in Tamworth waar we een flinke onweersbui over ons heen krijgen. Het giet enorm, maar gelukkig kunnen we gebruik maken van de campkitchen, die is uitgerust met BBQ's en van alle gemakken voorzien is, na het eten (gepofte aardappels, kip en salade) houdt het gelukkig al snel op met regenen.

Voor het eerst worden de slaapzakken met open armen ontvangen, want het is hier een stuk kouder dan in Queensland.

De volgende dag rijden we ca 750 km. Helaas lopen we vandaag een uur vertraging op door een steenslag op de voorruit van de camper. De voorruit is niet verzekerd en Apollo heeft als policy dat de huurder het moet laten maken. Gelukkig vinden we snel nadat het gebeurd is een stadje waar een hele aardige Ozzie onze ruit direct repareert voor maar 30 dollar. We lunchen maar meteen wat en gaan dan weer verder.

Voor de nacht stoppen wij in Narrandera op een leuke camping aan een bijna droogstaand meer :(. In deze regio's is het niet toegestaan om teveel water te gebruiken ... het is een erg droog voorjaar geweest...

Vandaag zijn wij de laatste 450 km naar Melbourne om 6 uur gestart en voor de middag zijn we op de camping aangekomen. een supermarkt naast de deur en de bushalte naar de stad aan de overkant van de straat... Onze camper kan ook tijdens onze trip naar Tasmanie van aanstaande vrijdag tot dinsdag gewoon bewaakt blijven staan, dat is wel erg fijn!

Nu de stad melbourne aan het verkennen, morgen shoppen tot we droppen...

Maar nu eerst een terras met een ijskoud Ozzie biertje!!!

No Worries!

• 12 December 2007 - 09:53

Karin Vervat:

hey meiden, wat fijn om weer wat van jullie te horen. Klinkt allemaal gaaf wat jullie doen en wat een mooie, stoere foto's zeg. Nou geniet nog ff want de tijd vliegt he. Ik mis jullie wel hoor!!!

liefs karin en ook natuurlijk van Willem, Wilco en Amy

• 12 December 2007 - 11:35

Mopie:

Wat een SUPERtrip! Wij wensen jullie nog veel plezier!
    Dikke QUZZZZZZZ!
    Mopie + 2

• 14 December 2007 - 21:33

Sijgje:

Hoi Monique, Wat zien jullie veel zeg, maar jullie maken ook veel kilometers. Je moet er tenslotte wat voor over hebben om wat te zien. Albert wordt er al moe van als tie dit leest. gelukkig voor hem (en misschien niet voor jou want dan is deze trip voorbij!!!!) is de helft van de vakantie al voorbij! Jullie gaan nu naar Tasmanie, moet heelmooi zijn dus geniet ze. Gaan jullie daar met z'n 2-en naar toe of ook met een groep? Ik lees het wel weer, want ik vind het heel erg leuk om je te volgen zo aan de andere kant van de wereld. Ik kon een paar dagen niet op internet want wij zaten 2x24 uur zonder stroom!!!! Het was erg lastig en koud.....maar nu hebben we weer stroom sinds 2 uur. Geniet ze nog de rest van de vakantie en ik lees wel weer wat je allemaal gezien hebt. Veel plezier en een goede reis verder!!Doe voorzichtig! Groetjes uit Vuren.

• 16 December 2007 - 19:40

Roon:

Haa moontje,

Wat fijn om te horen dat jullie het super hebben daar! Het tempo zit er goed in met al die kilometers. Ik hoop dat de tijd niet al te snel voorbij gaat voor jullie. Helaas heeft je grote broer een lijst met tips voor Melbourne kwijt gemaakt. Een klasgenoot van me heeft in Perth en melbourne gewoont en had een lijstje met leuke eettentjes voor jullie, maar ik weet zeker dat jullie genoeg te shoppen en beleven hebben daar.

M'n eerste semester zit er op hier en het hoge koude, natte Schotland. Het is behoorlijk afzien met de uren dat het licht is, maar de studie is echt super.

Gelukkig nog twee dagen en dan mag ik weer even naar nederland en lekker een paar weken bijkomen.

Heel veel plezier meiden en geniet!

cheers roon