Tassie.... I'm lovin' it! - Reisverslag uit Launceston, Australië van Mo - WaarBenJij.nu Tassie.... I'm lovin' it! - Reisverslag uit Launceston, Australië van Mo - WaarBenJij.nu

Tassie.... I'm lovin' it!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mo

17 December 2007 | Australië, Launceston

Het is echt super mooi hier!! Nadat we zijn geland in Hobart hebben we een auto gehuurd . Er was alleen nog een kleine 4 Wheel drive te krijgen, maar dat was geen probleem voor ons. Na al het papier werk te hebben geregeld op zoek naar de auto op het parkeerterrein... is het een Nissan X-Trail, haha. Echt een super leuke en helemaal geen kleine auto, zeker niet voor ons tweeen.

Eerst Hobart gaan verkennen om alweer te gaan winkelen :), erg vervelend. Om een uurtje of 3 zijn we naar de Tasman Peninsula gereden. De afstanden zijn hier een stuk beter te behappen. Langs allerlei schitterende baaien te zijn gereden gestopt in Port Arthur. Hier staan de ruines van een grote gevangenis. We waren niet echt een culturele bui en zijn weer verder gereden om uiteindelijk te overnachten in Eaglehawk Neck.

Het was maar een klein hostel, maximaal 5 mensen, en gewoon bij mensen in de voortuin. Daar was een extra huisje, met een keuken, woonkamer en slaapkamer met 2 stapelbedden. Hele aardige mensen, kregen gelijk een heel verhaal waar we allemaal heen moesten gaan. Helaas hebben we niet zoveel tijd om alles te doen. De mensen waren erg betrokken bij de natuur, al het regenwater werd opgevangen en gebruikt als kraanwater! De wc was een compost-wc... voor verdere uitleg zie google ;). Ook was de douche tijd maar 2 minuten, niet uitgeprobeerd want het was ijskoud water, brrrr. Erg apart maar wel grappig om eens mee te maken.

Voor de volgende ochtend hadden we een bootcruise geboekt langs de peninsula-coast. We vertrokken vanaf Port Arthur richting Tasman Island. Het was nogal een ruige zee dus gingen de anti-zeeziek tabletten de boot rond. Mo vond de golven helemaal geweldig! Helaas was de boot half open.... en zo af en toe kwam er een flinke plons IJSKOUD zeewater naar binnen!

Ondertussen nog een grot in gevaren, met de onderwatercamera mooie vissen en koraal gezien, langs een kolonie zeehonden en er een aantal kotszakjes de boot rond waren gegaan werd de zee wat rustiger.

Van zeelucht krijg je trek en werd het tijd om in een baai voor anker te gaan voor wat heerlijke versnaperingen zoals gerookte zalm, tonijn, inktvis en ook blokjes kaas. Het laatste stukje van de tocht ging langs een paar blowholes, grotten en droge watervallen :(. Na drie uur was het tijd om weer terug het land op te gaan en Tasmanie verder te gaan ontdekken.

Zo gezegd zo gedaan en naar Coles Bay gereden. Heerlijk op het strand van een paar echte Tassie biertjes genoten. 's Avonds in het hostel met een aantal andere gasten zitten kletsen. Zo was er een jongen, Gavin, Tasmanie op de fiets aan het rondrijden. Omdat hij een heel stuk over dezelfde weg moest is hij de volgende dag met ons meegereden. Fiets achterin, tassen de naast en gaan.

Na een wandeling van anderhalf uur naar de lookout van Wineglasbay verder gereden naar Queenstown. Onderweg Gavin bij een klein plaatje afgezet.

Helaas was het laatste stuk van de route door een aantal bergpassen en schoot niet echt op. Om 7 uur eindelijk in Queenstown aangekomen op een camping een cabin gehuurd. Heerlijk een tv!! Dus lekker op bed een beetje dom tv zitten kijken. Maar om 9 uur vielen de oogjes al weer dicht.

De volgende ochtend weer vroeg uit de veren om naar Cradle Mountain te gaan. Helaas zat het weer niet echt mee en was de top van Cradle Mountain verdwenen in de wolken. Een van de korste wandelingen bij Cradle Mountain was 2 uur, maar omdat we toch ook nog even Launceston in wilde hebben we maar een klein stukje tot een look out gedaan. En als een wonder verdwenen de wolken bij de top en hadden we schitterend zicht op Cradle Mountain!

Langs nog een paar bergpassen weer verder naar Launceston... En een heel erg leuk hostel gevonden. Het is een super oud gebouw met hele hoge plafonds. En omdat het vakantie is een 2 persoonskamer met eigen badkamer genomen, heerlijk!

Helaas is morgen het Tassie avontuur al weer voorbij en vliegen we terug naar Melbourne. We hebben nog tot 23 december om in Adelaide te komen waar we de camper in moeten leveren. Maar eerst nog even de Great Ocean Road...

Cheers!

• 17 December 2007 - 12:25

Eveline:

Hey Ladies,

Het ziet er echt allemaal super uit..
    Coole auto man..

Veel plezier nog en neem nog een biertje van mij!!

Dikke kus Eef

• 17 December 2007 - 15:51

Marielle:

kicke auto.....wat nou een kleintje.
    thuis heb je ze nog kleiner hahahahaha.
    ben blij om te zien dat jullie het nog zo naar je zin hebben en ook nog steeds lekker weer hebben.
    hier vriest het 's nachts al zo'n 5 graden.dus overdag ook behoorlijk koud.
    nog 1 weekje werken hier en dan hebben we ff een een break voor de kerst dagen.
    gaan we nog wat leuks doen met de kerstdagen ladies???????
    ik wacht het volgende nieuws van jullie weer af.....in spanning hahahaha
    veel plezier en tot schrijfs.
    mzzl.

• 18 December 2007 - 15:01

Nienke:

Leuke update weer! Moon, dat ziet er goed uit met een biertje in de zon, heerlijk!! Wat voor spannende plannen hebben jullie met de kerst?

Tot gauw xxx

• 19 December 2007 - 16:25

Emmy:

heee dames, mooie verhalen hoor!! wordt goed bijgehouden! wat meer foto's mag..hihi, have fun daar!! en geniet er van!!! Hier is het F*CKING koud!!
    Liefs emmy

• 19 December 2007 - 20:17

Annemieke:

Hey stelletje mutsen! Al beetje bruin? Tziet er warm, mooi en gewoon geweldig uit, geniet ook beetje voor mij en ik wil als souvenier een skippy! (maar een pen met een bootje is ook goed haha)

Dikke knuffels, miek

Ow ja, enne: Slayer, Speluhhh

• 19 December 2007 - 21:40

Diedos:

zie ik nou Slayer staan????

yeah fucking metal!!!

alles goed daar dames?
    lijkt me wel, ook zo te horen van dre....

als een kind zo blij met je kaart yvon.

nou tot schrijfs he
    kus
    Diedos

oja.....SLAYER ,...... SPELUUUUUUUH

• 19 December 2007 - 21:58

Diedos:

oja heb net weer een sollicitatiemail de deur uit gedaan.

en je raad nooit hoe die fietsenzaak heet.
    ......
    ....
    Andre van Duin.
    haha
    grappig he

nou ja have fun chilling in the sun.
    and while you are there... sunglasses in your hair.
    lekker relaxen met een flesje bier.
    wij vermaken ons ook wel hier.
    nog ff en dan ben je weer terug.
    voor ons kan het niet snel genoeg zijn lekker vlug.
    maar ga jullie nog maar ff lekker vermaken.
    gaan wij verder met sjalen en mutsen haken.
    want o want is het hier teringkoud.
    in de open haard een blok hout.
    maar lekker op de bank met een whisky of een glaasje wijn.
    ja dat is dan ook wel weer fijn.
    ja lieve dames ik zal wel stoppen met rijmen en dichten,
    en me op het slapen gaan richten.
    het is hier nu 2 minuten voor elf
    de klok tikt wel door, dat gaat gewoon vanzelf.
    dus ik zeg dikke kus we zullen snel weer schrijven.
    daar zullen we wel de rest van het jaar mee bezig blijven.
    doe groeten aan skippy en al wie nog meer.
    tot hyves en schrijfs of te wel......

tot de volgende keer.

Drrrrrrrrrrrrrrieeeeeeeed
    Drrrrrrrrrrrrrrieeeeeeeed

• 20 December 2007 - 22:32

Harry:

hallo yvonne
    we volgen met belangstelling je vakantie mooie beelden hier gaat alles zo zijn gangetje ben bijna klaar met de handoeken borduren.het is bij ons koud het vriest en er kan al op diverse plaatsen geschaatst worden. we hebben vandaag de schaatsen voor de dag gehaald en verkocht.de vermoentjes zijn vandaag de toonbank en de balie in de winkel af wezen maken ga morgen ochten even kijken bij drè ver der gaat alles goed wel rustig nouw jij er niet bent maar dat veranderd wel weer gelukkig als je weer terug bent. ook de groeten van huberdina. kijk goed uit houw je haaks en tot ziens. harry