ZAND!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mo - WaarBenJij.nu ZAND!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mo - WaarBenJij.nu

ZAND!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mo

11 December 2007 | Australië, Sydney

na drie dagen Fraser kunnen we alletwee geen zand meer zien........

Maar ja het is ook niet zo gek, want Fraser Island is het grootse zandeiland van de wereld. De eerste dag moesten we om kwart voor 7 klaar staan bij de auto voor de laatste instructies en het inruimen van de auto. Daarna naar de ferry voor het grote avontuur.

Na een half met de ferry zijn we aangekomen op Fraser Island. We moesten naar de andere kant van het eiland en zouden via een aantal meren rijden. We konden helaas niet al te lang bij de meren blijven want we moesten uiterlijk half 2 aan de andere kant op het strand staan vanwege vloed. Zodra het vloed is kan je niet meer op het strand rijden (wat tevens een officiele highway en start en landingsbaan in een is!!). Na bij een meer snel te hebben geluncht en nog een duik te hebben genomen weer verder gereden naar het strand. Hier de camping opgezocht (een duinpan zonder toiletten en douches).

Er was verder weinig te doen dus dan maar de eski met bier uit de auto halen :) en natuurlijk de tenten op zetten. Na een paar biertjes werd het toch tijd om de BBQ te voorschijn te halen... helaas waren er ook gelijk dingo's dus dat was goed opletten anders geen vlees :(.

En van bier moet je nodig naar de wc, dus dan maar ergens de duinen in. Niet alleen want dan ben je een heerlijk dingo maaltje. Dus moest je plas buddy mee om uit te kijken voor dingo's.

Na de maaltijd was toch iedereen wel moe en werd het tijd om de tent in te kruipen. Samen met onze tentmate voor het weekend Neil lekker gaan slapen (Albert en Andre, geen zorgen hij was niet geinterreseerd in vrouwen ;)) Hij vroeg zich af hoe wij dat wisten waarop Yvon antwoordde: Het staat op je voorhoofd! Het was erg gezellig met hem konden goed met hem opschieten.

Het begin van de tweede dag was wat zwaarder... om 4 uur er uit om de zonsondergang te zien en dan nog ff terug in bed. Maar helaas was het al snel warm en werd je je tent uitgedreven. Dan maar ontbijten (inclusief zand :(), tenten afbreken en de auto weer vol laden.

Vandaag stond Eli Creek, Maheno Schipwreck en Indian Head op het programma. Gelukkig konden we zwemmen in Eli Creek zodat we weer een klein beetje schoon en zandvrij (voor even dan) waren. Het uitzicht vanaf Indian Head was prachtig, zelfs nog een stingray gezien. Omdat we toch nog wel een keer wilde zwemmen een camping (weer geen douche en toiletten) dicht bij Lake Wabby gezocht. Vanaf hier een uur naar Lake Wabby gelopen voor een verfrissende duik. Onderweg nog een leguaan en heel veel spinnen gezien. Het was heerlijk om te zwemmen en even af te koelen. Helaas was het al laat en begon het al bijna donker te worden dus na een korte zwem terug naar de camping. Want in het donker door het bos met dingo's is no fun.

Voor het avond eten natuurlijk weer BBQ. We waren alletwee versleten en zijn we vroeg gaan slapen.

Gelukkig was de laatste dag aangebroken. De fata morgana's van douches kwamen toch wel erg vaak terug. Voor dat we naar de ferry zouden gaan eerst nog naar Lake McKenzie. PRACHTIG!!

Hagelwitte stranden, stralend blauw en verfrissend water... en niet vergeten normale wc's, woehoe! Drie heerlijke uurtjes... Maar helaas aan alles komt een eind en werd het tijd om lake McKenzie gedag te zeggen :(. Zou nog dagen daar kunnen blijven!

Toch was het erg fijn om weer op het vaste land te zijn! Na alles te hebben afgeleverd, de kamper gepakt en naar een camping gereden. Eerst heerlijk onder de douche gestaan tot al het zand verdwenen was. Daarna de kleren en slaapzakken zandvrij gemaakt en alles was schoon en fris. Tijd voor een heerlijke zandvrije maaltijd bij de..... MacDonalds, onze grote vriend!!