Op weg naar Sumatra - Reisverslag uit Aur, Marshall eilanden van Mo - WaarBenJij.nu Op weg naar Sumatra - Reisverslag uit Aur, Marshall eilanden van Mo - WaarBenJij.nu

Op weg naar Sumatra

Blijf op de hoogte en volg Mo

20 September 2014 | Marshall eilanden, Aur

Na zeven maanden aftellen zijn we eindelijk met onze reis begonnen. Vanaf Amsterdam vliegen we naar Jakarta. We blijven niet in Jakarta maar vliegen dan gelijk door naar Medan op Sumatra. Tenminste als het zou gaan zoals het zou moeten gaan...

Ons vliegtuig heeft op Amsterdam al vertraging. Anderhalf uur later dan gepland stijgen we op. Eenmaal in de lucht vermaken we ons met films en spelletjes. We slapen allebei toch een aantal uur en voor we het weten zijn we bijna in Jakarta.

Door de vertraging toch maar vast bij de stewardess informeren hoe het met onze overstap en bagage zit. Onze eigenlijke vlucht naar Medan gaan we niet meer halen. Na aankomst op Jakarta moeten we onze bagage gewoon ophalen en bij de balie onze tickets om laten zetten en opnieuw inchecken. Piece of cake...

Eenmaal op de vluchthaven van Jakarta gaat het toch anders... Eerst moeten we ons visum regelen. De beste mevrouw achter de balie zit gezellig aan de telefoon terwijl ze ons helpt, of eerder afsnauwt. Die heeft waarschijnlijk haar dag niet. Door naar de immigratie, gelukkig verloopt dit soepel en zijn we snel aan de beurt. Nu nog even onze tassen ophalen en tickets om laten zetten. Bij de bagageband is het erg druk, maar al snel wordt het rustiger. En de tassen en koffers op de band worden er steeds minder. Nog geen spoor van onze tassen...

Uiteindelijk ligt Mo haar tas ergens op een karretje tussen andere koffers die naar Medan moeten. Mars haar tas is nog spoorloos. Na grondig onderzoek wordt ons verteld dat we naar costumerservice moeten om ons daar over te laten te boeken en te vragen naar de tas. Eerst door de bagagecheck, verhaal gedaan bij costumerservice en nieuwe tickets voor een uurtje later. Maar nog geen tas. Volgens die beste meneer moesten we echt bij lost & found zijn bij de bagageband. Zucht.... Dan maar weer terug. Nogmaals gevraagd bij lost & found maar de tas was volgens haar al naar Medan. Dit moesten we verder regelen met costumerservice! De meneer van costumerservice vond het toen ook wel best en verwees ons naar Medan. En anders zou de tas later naar Medan komen.

Snel naar onze gate voor het laatste stukje van de vliegreis. Vliegtuig was niet helemaal vol en we hadden 3 stoelen met z'n tweetjes. Nog voor het vliegtuig was opgestegen sliepen we beide.

Na een relaxte vlucht op naar de bagageband. En... Daar waren ze, onze tassen! Op naar de uitgang en hopen dat onze chauffeur er nog was aangezien we twee uur later aankwamen. Gelukkig zagen we al meteen een man met een bordje: Party Monique Boer! De komende week gaat hij ons rond rijden in Noord Sumatra. Tassen in de auto en uur rijden naar ons hotel in Medan.

Op weg naar het hotel kwamen we erachter dat het erg hectisch is op de weg. Er zijn geen verkeersregels behalve toeteren, heel veel toeteren! Scooters, motors, auto's en voetgangers kris kras door elkaar heen. Na aankomst in het hotel op zoek naar een restaurant. Na een stuk gelopen te hebben op de onverlichte rijweg met razende scooters en auto's (stoepen hebben we nog niet gezien) toch maar besloten om in het hotel te eten. De vermoeidheid begint toch wel toe te slaan.

Na een lekker pittig bord nasi rames heerlijk even opfrissen onder de douche. Straks heerlijk naar bed om morgen fris en fruitig naar Bukit Lawang te gaan. Overmorgen gaan we de jungle in op zoek naar Orang oetangs waar we heel veel zin in hebben!

Groetjes Mars en Mo

• 20 September 2014 - 18:22

Arrie:

Jeetje lijkt dat programma wel 'Airport', gelukkig is het allemaal goed gekomen! Nu lekker uitrusten en genieten schatjes!!!

X Arja

• 20 September 2014 - 20:25

Marja:

Hallo kinders ik ben blij dat jullie er zijn , eerst maar lekker bijkomen van de lange en vermoeide reis .
    kus marja

• 22 September 2014 - 09:10

Mirjam:

Hoi meiden, veel plezier daar en ben benieuwd naar jullie verdere avonturen.

groetjes,

Mirjam xx